Telefonisch prospecteren voor commerciële medewerkers.

De klant overhalen om een kennismakingsgesprek in te plannen is niet vanzelfsprekend. Je stoot heel vaak op weerstand en dit start al bij de juiste persoon aan de lijn te krijgen. In deze opleiding leer je stapsgewijs hoe je een prospectiecall het best opbouwt en tegelijk hoe je je aanpak kan afstemmen op de klant. Daarnaast krijg je nog heel wat tips & tricks om het telefonisch prospecteren niet langer uit te stellen, maar succesvol aan te pakken en er energie uit te krijgen.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kan je optimaal voorbereiden op telefonische prospectie.
  • Je kan op een gestructureerde manier een telefonisch prospectiegesprek voeren via een script op maat van jouw bedrijf of product.
  • Je kan je verbale en non-verbale communicatiestijl aanpassen.
  • Je bent in staat om voorbij de gatekeeper te geraken.
  • Je kan omgaan met weerstand aan de telefoon.
  • Je kan een afspraak vastleggen.

Doelgroep

Elke werknemer die telefonisch prospecteert.

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Vooraf(autonoom online leermoment)

Aan de hand van een vragenlijst reflecteer je over wat jouw valkuilen zijn in het telefonisch prospecteren. Waar loop je tegenaan? En vooral: wat houdt je tegen?

 Klassikale sessie:

Tijdens de klassikale les gaan we op zoek naar een belscript dat aansluit bij jouw organisatie, product of dienst. Je leert een elevator pitch op te stellen en deze aan te passen op maat van de klant. Door enkele korte gerichte vragen leer je interesse te wekken bij de klant en een korte behoefte-analyse uit te voeren.

Vervolgens weet je de prospectiecall af te sluiten met een afspraak en uiteraard de bijhorende adrenaline-kick! Al deze zaken zal je op een interactieve manier aangeleerd krijgen met voldoende ruimte om alles onmiddellijk in te oefenen.

 Na (autonoom online leermoment):

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen in een filmpje, en nodigen je uit om dit te gaan toepassen in de praktijk.

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve training voor je werknemers? Dat kan!

Incompany training aanvraagen

Hoe werkt het? Hoeveel deelnemers zijn er nodig?