Teamleader van je collega's worden: hoe neem je de juiste houding aan?

Je was hun collega en wordt, nu of binnenkort, de leidinggevende? Hoe vind je het juiste evenwicht? Hoe vermijd je samenwerkingsvallen? Hoe je geloofwaardigheid in de nieuwe functie naar je oud collega’s opbouwen en een positieve groepsdynamiek bewaren?

Deze online klas nodigt je uit om de bestaande samenwerkingsdynamieken te ontdekken en de juiste reflexen en houdingen snel aan te nemen.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je onderscheidt professionele en relationele nabijheid.
  • Je stelt assertief een nieuwe samenwerkingskader op tussen jou en je medewerkers.
  • Je vermijdt relationele valkuilen via een constructieve ingesteldheid en dankzij het transactionele analyse model.

Je wilt een duurzaam actieplan voor je eerste maanden als teamleader bezitten? Dan raden we je de volgende opleiding aan: Managers: in 100 dagen succesvol zijn in je functie

 Wil je snel je leadership skills ontwikkelen en bewijzen? Dan stellen we dit complementair trio aan opleidingen voor:

  • Survival kit people management: resultaatgericht leidinggeven  
  • Survival kit people management: mens- en teamgericht leidinggeven  
  • Survival kit people management: sterk persoonlijk leiderschap

Doelgroep

  • Je wordt binnenkort de leidinggevende van je oud collega’s en wilt vanaf het begin een goede houding aannemen in je relatie met je medewerkers.
  • Je bent net leidinggevende geworden van je oud collega’s en wilt je houding goed afstellen naar je medewerkers toe.

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (ongeveer 1u)

  • Mijn noden en verwachtingen
  • Basisregels en houding voor mijn indiensttreding
  • De relatiedynamieken begrijpen (transactionele analyse)

 Stap 2: online-klas (3u)

  • De bestaande dynamieken begrijpen en de vallen vermijden
  • Het samenwerkingskader bepalen en communiceren
  • Je geloofwaardig opstellen

 Stap 3 (ongeveer 30 min)

  • 3 steekkaarten
  • Concreet actieplan

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve training voor je werknemers? Dat kan!

Incompany training aanvraagen

Hoe werkt het? Hoeveel deelnemers zijn er nodig?