Hoe verkoop ik meer door krachtige vragen te stellen?

Hoe bouw je een vertrouwensband op met je klant? Eén antwoord: door aandachtig te luisteren. In deze fase van het verkoopproces staan de noden van je klant centraal. Die kan je achterhalen door een doeltreffende vraagtechniek. Stel de juiste vragen en je komt al snel te weten wat je klant écht nodig heeft.

Maar daar stopt het niet. Vraag vervolgens door. Denk mee met je klant. Suggereer alternatieven. Zo geef je aan dat hij/zij belangrijk is.

Kortom in deze opleiding leer je een verkoopgesprek naar een hoger niveau tillen.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Beschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kan actief luisteren en je brengt dit duidelijk over naar de klant
  • Je kan gerichte open vragen stellen
  • Je kan gestructureerde vragen stellen
  • Je kan luisteren, samenvatten, doorvragen tot op detailniveau
  • Je kan de klant helpen tot nieuwe inzichten te komen
  • Je kan rationele en emotionele koopmotieven achterhalen

Doelgroep

Je bent junior of senior verkoper; commerciële medewerker binnen - buitendienst.

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1: online (1u)

  • Introductievideo: positionering in het verkoopproces
  • White paper ‘Wat zijn krachtige vragen?’

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • De 6 fasen van het verkoopproces
  • De kunst van het vragen stellen 
  • Welke type vragen in welke situatie
  • Vragen stellen + samenvatten
  • Vragen stellen als start van een langetermijnrelatie met de klant 
  • Probleemanalyse: nieuwe denkpistes stimuleren bij de klant 
  • De klant tot inzicht brengen dat jouw product/dienst een oplossing is 
  • Empathie tonen 
  • Aandacht voor non-verbale signalen

 

Stap 3: online (30 min)

  • Samenvatting vraagtypes
  • Persoonlijk actieplan: Start - Stop - Improve

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve training voor je werknemers? Dat kan!

Vraag deze opleiding aan als incompany

Hoe werkt het? Hoeveel deelnemers zijn er nodig?