Hoe verkoop ik meer door krachtige vragen te stellen?
Hoe bouw je een vertrouwensband op met je klant? Eén antwoord: door aandachtig te luisteren. In deze fase van het verkoopproces staan de noden van je klant centraal. Die kan je achterhalen door een doeltreffende vraagtechniek. Stel de juiste vragen en je komt al snel te weten wat je klant écht nodig heeft.
Maar daar stopt het niet. Vraag vervolgens door. Denk mee met je klant. Suggereer alternatieven. Zo geef je aan dat hij/zij belangrijk is.
Kortom in deze opleiding leer je een verkoopgesprek naar een hoger niveau tillen.
- 16/12/2024 +6 dates disponibles
-
1
jour
- CL2172NCL € 0,00
Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent
Description
Wat leer je in deze opleiding?
- Je kan actief luisteren en je brengt dit duidelijk over naar de klant
- Je kan gerichte open vragen stellen
- Je kan gestructureerde vragen stellen
- Je kan luisteren, samenvatten, doorvragen tot op detailniveau
- Je kan de klant helpen tot nieuwe inzichten te komen
- Je kan rationele en emotionele koopmotieven achterhalen
Doelgroep
Je bent junior of senior verkoper; commerciële medewerker binnen - buitendienst.
Leermethode
Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.
Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.
Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.
Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Programma
Stap 1: online (1u)
- Introductievideo: positionering in het verkoopproces
- White paper ‘Wat zijn krachtige vragen?’
Stap 2: klassikaal (8u)
- De 6 fasen van het verkoopproces
- De kunst van het vragen stellen
- Welke type vragen in welke situatie
- Vragen stellen + samenvatten
- Vragen stellen als start van een langetermijnrelatie met de klant
- Probleemanalyse: nieuwe denkpistes stimuleren bij de klant
- De klant tot inzicht brengen dat jouw product/dienst een oplossing is
- Empathie tonen
- Aandacht voor non-verbale signalen
Stap 3: online (30 min)
- Samenvatting vraagtypes
- Persoonlijk actieplan: Start - Stop - Improve
Sessions et planning
-
16/12/2024 03:00 - Durée : 8H - Ibis Kortrijk Centrum (IBIS KORTRIJK) Doorniksestraat Kortrijk 8500 Belgique - Classical Learning
-
8/01/2025 03:00 - Durée : 8H - Elewijt Center (ELEWIJT CENTER) Tervuursesteenweg Elewijt 1982 Belgique - Classical Learning
-
21/01/2025 03:00 - Durée : 8H - Holiday Inn Expo Gent (HOLIDAY INN GENT-EXPO) Maaltekouter Sint-Denijs-Westrem 9051 Belgique - Classical Learning
-
5/02/2025 03:00 - Durée : 8H - BluePoint Antwerpen (BLUEPOINT ANTWERPEN) Filip Williotstraat Berchem 2600 Belgique - Classical Learning
-
3/04/2025 03:00 - Durée : 8H - RodeBol Events (CLAERHOUT NV (RODEBOL EVENTS)) Sint-Denijslaan Gent 9000 Belgique - Classical Learning
-
3/04/2025 03:00 - Durée : 8H - Brightspace (DEPARCO GROUP NV - Brightspace) Interleuvenlaan Heverlee 3001 Belgique - Classical Learning
-
6/05/2025 03:00 - Durée : 8H - Ter Elst NV (TER ELST) Kattenbroek Edegem 2650 Belgique - Classical Learning
Incompany
Une formation exclusive pour vos employés ? C'est possible !
- 16/12/2024 +6 dates disponibles
-
1
jour
- CL2172NCL € 0,00