Online marketing: hoe kies ik de juiste strategische kanalen voor mijn business?

Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube, Tiktok, etc. Ze zijn niet meer op één hand te tellen, de sociale media-kanalen. Voeg daar nog je eigen website en/of een mailingprogramma aan toe en het wordt helemààl onoverzichtelijk.

Hoe dan ook, als je vandaag je klanten wil bereiken dan moet je op die kanalen actief zijn. In deze opleiding leer je op welke kanalen je best inzet voor jouw specifieke business en wat er allemaal bij komt kijken.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Beschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kan je doelgroepen en doelstellingen bepalen: Wie zijn je klanten? Hoe kun je ze bereiken?
  • Je selecteert de juiste media afhankelijk van een specifieke doelstelling.
  • Je kent de kanalen die nuttig zijn voor jouw business.
  • Je kan duidelijk en consistent online communiceren met je (potentiële) klant.
  • Je kent de basics van een online marketing strategie.

Doelgroep

Digitale marketeers, marketingverantwoordelijken/zaakvoerders van KMO's.

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (1u)

  • Hoe vind je jouw doelgroep?
  • Wat is het juiste acquisitiekanaal voor jouw business?
  • Hoe bepaal je waardepropositie ?

 

Stap 2: online-klas (3u)

  • Wat is het surfgedrag van Belgen?
  • Met welke tools kun je personae identificeren?
  • Hoe je inspiratie kunt putten uit concurrenten.
  • Concrete voorbeelden van waardepropositie.

 

Stap 3 (1u)

Video tutorial: een digitale marketing strategie bepalen dan zij de Digital Marketing Canvas tool.

 

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve training voor je werknemers? Dat kan!

Vraag deze opleiding aan als incompany

Hoe werkt het? Hoeveel deelnemers zijn er nodig?