Mijn sales pitch: hoe verhoog ik de impact van een eerste zakelijk gesprek?

Een krachtige pitch kan deuren openen. Hoe gerichter je boodschap hoe groter de kans op een echt contact met je prospect of klant. In deze opleiding ga je aan de slag met het ontwerpen van je eigen professionele verhaal. Je leert op een kernachtige manier jezelf en je bedrijf/je project voor te stellen terwijl je rekening houdt met de specifieke situatie waarin je je bevindt.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

Je begrijpt dat een een pitch vooral een manier is om een dialoog te initiëren en geen loutere beschrijving van je activiteiten.

Je kan in enkele seconden je product/dienst/vraag duidelijk maken.

Je kent de noodzakelijke basiselementen van een pitch.

Je kan je pitch aanpassen in functie van de context; het publiek en het communicatiekanaal.

Je hebt de juiste attitude.

Je kan non-verbale signalen uitsturen en aldus interactie met de prospect stimuleren.

Doelgroep

Je moet een dienst/product/bedrijf (intern of extern) voorstellen in een commerciële context.

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap1: online (1uur)

  • Korte video van klassieke pitch. Wat kan er beter?
  • Gooi je beperkende overtuigingen rond pitching overboord.
  • Wat is wel en wat is geen pitch?
  • De kwaliteiten van een goede pitch.
  • Het doel van een pitch.
  • De elementen van een pitch.
  • Maak een video opname van je pitch (max 2 min.).

 

Stap 2: klassikaal (8h)

  • Theorie
    • Wat zijn de verschillende pitch onderdelen?
    • Pitch aanpassing aan verschillende gesprekspartners, domeinen en situaties.
    • Hoe maak je een pitch met nog meer impact?

  • Praktijk
    • Hoe bereid je je voor? Mindset & attitude
    • NLP (neuro linguistisch programmeren) - Welk communicatiekanaal gebruik je? Welke (non-verbale) signalen stuur je (onbewust) uit?
    • Wat er gebeurt er tussen de zender en de ontvanger van de boodschap?
    • Interactieve workshop, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.

 

Stap 3: online (30 min)

  • Je ontvangt de presentatie en de pitches van alle deelnemers.
  • Actieplan met persoonlijke oefenmomenten.

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve training voor je werknemers? Dat kan!

Incompany training aanvraagen

Hoe werkt het? Hoeveel deelnemers zijn er nodig?