Hybride people management: je teamcohesie en betrokkenheid versterken

Steeds meer teams werken nog slechts deels vanop kantoor. Deze hybride situatie brengt een andere dynamiek in de teams en collega’s moeten anders samenwerken. Dit heeft een grote impact op de teamcohesie en op de individuele betrokkenheid; beide elementen die de prestaties van je team direct beïnvloeden.

Welke houding neem je als hybride manager het best aan? Welke zaken kun je op poten zetten om de solidariteit en betrokkenheid van je team te verhogen? Hoe zorg je dat vertrouwen een fundament van je team is?

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kunt een behoefteanalyse op je team uitvoeren en dit opvolgen.
  • Je begrijpt meerdere elementen die je teamcohesie kunnen versterken.
  • Je kent de hefbomen die de betrokkenheid van je medewerkers versterken.

Doelpubliek

Leidinggevenden die een hybride team leiden (deels op kantoor en deels van thuis).

Vereiste voorkennis

Wil je ook de communicatie binnen je hybride team stroomlijnen? Schrijf je dan in voor de opleiding

  • Hybride people management: je communicatie verbeteren op afstand

 

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (ongeveer 30min)

  • De uitdagingen van hybride management
  • Het belang van cohesie, vertrouwen en betrokkenheid

 

Stap 2 : online-klas (3u)

  • Welke behoeften van de teamgeest leven in jouw team
  • Welk onderscheid maken tussen sociale en taakcohesie
  • Welke stappen stuwen de teamcohesie omhoog
  • Welke elementen van betrokkenheid spelen in op cohesie

 

Stap 3 (ongeveer 1u)

  • Jouw persoonlijk actieplan
  • Tips & Tricks over betrokkenheid

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve training voor je werknemers? Dat kan!

Incompany training aanvraagen

Hoe werkt het? Hoeveel deelnemers zijn er nodig?