Hybride People Management: je communicatie verbeteren op afstand

Aangezien de werkgewoonten de laatste jaren veranderd zijn, is niet iedereen van je team altijd aanwezig op de werkvloer. Je moet je team in die nieuwe realiteit anders leiden. In deze nieuwe werkomstandigheden is de communicatie binnen het team niet altijd optimaal en is de verbinding tussen jou en je medewerkers misschien niet meer zo sterk.

Welke tools kan je gebruiken om die communicatie te verbeteren? Hoe kan je je aanpassen aan de verschillende communicatiestijlen in een context van leidinggeven op afstand? Wat kan je zo snel mogelijk invoeren om verder te bouwen op wat er al is?

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je identificeert de verschillende soorten communicatie om een team te leiden op afstand.
  • Je gebruikt de gepaste kanalen en tools om te communiceren.
  • Je leert de verschillende communicatieprofielen van medewerkers herkennen en je eraan aanpassen om de verbinding op afstand te bevorderen.
  • Je stelt, op basis van wat je geleerd hebt, een actieplan op om de uitdagingen op het vlak van leidinggeven op afstand binnen jouw team aan te gaan.

 Als je nog op zoek bent naar een manier om een hybride teamkader op te stellen, raden wij volgende opleiding aan:
Hybride people management: je teamcohesie versterken op afstand

Doelgroep

  • Je bent manager of teamverantwoordelijke in een hybride of afstandswerkomgeving.
  • Je wilt de communicatie binnen je team optimaliseren.
  • Je wilt een betere verbinding met je team tot stand brengen.

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (ongeveer 60 min)

  • Uitdagingen van leadership op afstand in de nieuwe werkcontext (NWOW)
  • Structureren van je teams communicatiekader (communicatiesoorten, gepaste kanalen)
  • De verschillende telewerkerprofielen (naar het DISC-model)

 Stap 2: online-klas (3u)

  • Hoe je persoonlijke uitdagingen beantwoorden
  • Communicatie, verbinding, tools: concrete toepassing op jouw situatie
  • Uitwerken persoonlijk actieplan

 Stap 3 (ongeveer 60 min)

  • Efficiënter en dynamischer online vergaderen
  • Finaliseren persoonlijk actieplan

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve training voor je werknemers? Dat kan!

Incompany training aanvraagen

Hoe werkt het? Hoeveel deelnemers zijn er nodig?