Hoe succesvol adverteren op Facebook en Instagram?

Hoe bereik je op een efficiënte manier het juiste publiek op Facebook en Instagram tegen een verantwoord budget? In deze opleiding leer je hoe je performante Facebook- en Instagramcampagnes opzet en beheert.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kent de advertentiemogelijkheden binnen Facebook & Instagram
  • Je kan doelgroepen aanmaken op Facebook en Instagram
  • Je kan campagnes en advertenties opzetten
  • Je kan de resultaten duidelijk analyseren en rapporteren

Doelgroep

Digitale marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, etc. Kortom, al wie verantwoordelijk is voor het opzetten van campagnes via sociale media.

Vereiste voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist. Toegang hebben tot een bedrijfspagina in Facebook is wel een voorwaarde. Een Facebook Bedrijfsmanager account aanmaken leer je in de voorbereiding op het leerplatform Karibu.

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (1,5u)

  • Een Facebook-pagina aanmaken
  • Een Facebook Business-account aanmaken
  • Een Facebook pixel op uw site installeren
  • De nodige tools voorzien zoals foto's, teksten voor de creatie van uw advertenties

 

Stap 2: online-klas (3u)

  • Inleiding tot advertising
  • De basisregels van Facebook-adverteren en het begrijpen van de verschillende doelstellingen van een campagne
  • De 3 manieren om je publiek te targeten en hoe je verschillende doelgroepen creëert
  • Campagnes, advertentiesets en advertenties creëren
  • Welk type advertenties bestaan er ?
  • Analyseer en verbeter uw resultaten

 

Stap 3 (1u)

  • Individuele coaching om je specifieke vragen te beantwoorden
  • Uitvoering van de verschillende uitgewerkte campagnes

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve training voor je werknemers? Dat kan!

Incompany training aanvraagen

Hoe werkt het? Hoeveel deelnemers zijn er nodig?