Excel: hoe maak ik van een lijst een dynamische tabel?

In een bedrijf is Excel onmisbaar. Het kan voor tal van zaken en in elke afdeling worden gebruikt, zowel om werk te organiseren als om teams te managen of budgetten en gegevens te beheren en analyseren. Van eenvoudige lijsten tot complexe dashboards, Excel kan je helpen om je doelen te bereiken. Ontdek hier hoe je, op basis van een ruwe lijst van gegevens, een dynamische tabel kunt maken waarmee je verschillende berekeningen en zoekopdrachten kunt uitvoeren.

Je hoeft niet te betalen. Hoe werkt dat ?


Omschrijving

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je werkt met lijsten in Excel.
  • Je kan lijsten sorteren; records zoeken en filteren op verschillende manieren.
  • Je kan overzichten; aangepaste weergaven en bladweergaven maken.

 

Ben je niet zeker of dit de Excel-opleiding is die je nodig hebt? Doe onze test en ontdek wat jouw niveau is.

Doelgroep

Je wilt je lijsten in Excel omzetten in bruikbare dynamische tabellen.

 

Opgelet: voor deze opleiding wordt gebruik gemaakt van een Windows-PC, de softwareversie is degene die geïnstalleerd is in een Windows-omgeving. We raden sterk aan de opleiding te volgen met een Windows-PC.

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

1. Meer focus op lijsten

1.1. Inleiding

1.2. Een volledige kolom snel met gegevens vullen

1.3. Een lijst maken

1.4. Een lijst sorteren

1.5. Een filter toepassen in een lijst

1.6. Uitgebreide filter

1.7. De functie Filter

1.8. Records zoeken

1.9. Zoeken op kleur

1.10. Handige navigatietechnieken in een lijst

2. Overzichten

2.1. Inleiding

2.2. Een overzicht automatisch laten creëren

2.3. Tonen en verbergen van detailgegevens

2.4. Verwijderen van een niveau

2.5. Een overzicht verwijderen

2.6. Overzichtssymbolen tonen of verbergen

2.7. Zelf een groepering instellen

3. Aangepaste Weergaven

3.1. Inleiding

3.2. Een aangepaste weergave maken

4. Bladweergave

4.1. Inleiding

4.2. Een bladweergave toevoegen

4.3. Een bladweergave gebruiken

4.4. Een andere bladweergave activeren

4.5. Een bladweergave sluiten

4.6. Een bladweergave verwijderen

5. Subtotalen maken

5.1. Inleiding

5.2. Sorteren van de lijst

5.3. Subtotalen toevoegen

5.4. Subtotalen verwijderen

5.5. Subtotalen over meerdere kolommen

5.6. Een subtotaal op meerdere kolommen toepassen

6. Tabellen

6.1. Inleiding

6.2. Een tabel creëren vanuit een lijst

6.3. Totalen maken

6.4. Aantal rijen dat voldoet aan de filter

6.5. Selecteren van een tabel, rij of kolom

6.6. Duplicaten verwijderen

6.7. Grootte van de tabel aanpassen

6.8. Converteren naar bereik

Sessies en planning

Datum
Plaats
Status

Incompany

Exclusieve training voor je werknemers? Dat kan!

Incompany training aanvraagen

Hoe werkt het? Hoeveel deelnemers zijn er nodig?