Hoe moet ik succesvol onderhandelen en afsluiten?

Goed onderhandelen en afsluiten is de finale stap in het verkoopproces. In deze opleiding leer je hoe je dit het beste aanpakt. Je oefent technieken om je klanten te betrekken zodat jouw project hun project wordt en de afsluitfase gemakkelijker verloopt.

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Description

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je bereidt je concreet voor op de onderhandelingsfase en afsluitfase.
  • Je kan aankoopsignalen detecteren.
  • Je kan weerstand ombuigen zonder onaangenaam over te komen.
  • Je kan een deal opstellen.
  • Je kan van je klant een ambassadeur maken.

Public cible

Je hebt een externe sales functie, ongeacht of je junior of senior sales bent.

Als je een (in)koper bent, raden we je deze opleiding aan: Sterk onderhandelen in de praktijk

Méthode d'apprentissage

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, votre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

Étape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1: online (1u)

  • Introductie: situering in het verkoopproces
  • Videoles ‘goede vragen stellen’ : hoe breng ik de juiste informatie in kaart
  • Videoles ‘Hoe krijg je commitment’ : timing, beslissers,…

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • Welke elementen zijn belangrijk in de aanloop naar een onderhandelingsgesprek?
  • Hoe bereid je je voor?
  • De behoeften van de klant nachecken
  • Argumentatietechnieken
  • Weerstand, bezwaren, bedenktijd: hoe buig ik dit om?
  • Afsluittechnieken: afsluitvragen
  • De deal afsluiten
  • De volgende fasen uitleggen
  • Maak van je klant een ambassadeur

 

Stap 3: online (30 min) 

  • Slides
  • Actieplan: Stop – Start – Improve

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut

Incompany

Cette formation en exclusivité pour vos employés ? C'est possible !

Demander cette formation en incompany

Comment ça marche ? Il faut combien de participants ?