Het kwaliteitscharter van Cevora

10 engagementen voor kwaliteit in al onze opleidingen en diensten

Het management, onze medewerkers, docenten en coaches onderschrijven dit charter. Het vormt de leidraad voor al onze plannen en acties om duurzame impact te realiseren.

1. Kwaliteitsvolle diensten

We ontwikkelen kwaliteitsvolle diensten voor professionele oriëntatie en competentieontwikkeling als antwoord op de noden van onze sectoren.

2. Hoogwaardige leerervaring

Onze pedagogische aanpak en gebruiksvriendelijke leertools staan garant voor een leerervaring van hoog niveau.

3. Monitoring

Door de kwaliteit van onze diensten te monitoren bij onze gebruikers, streven we naar een optimale gebruikservaring over de hele lijn.

4. Continu verbeteren

Op basis van feedback van gebruikers en andere stakeholders blijven we onze werking continu verbeteren en bijsturen.

5. Competente medewerkers

We ontwikkelen de competenties van onze medewerkers en reiken hen alle nodige professionele werkmiddelen en ondersteuning aan om onze doelstellingen te realiseren.

6. Samenwerking

Met het oog op gezamenlijke waardecreatie bouwen we aan hechte vertrouwensbanden met partners, docenten, coaches en leveranciers.

7. Gedeelde verantwoordelijkheid

Kwaliteit is een gedeelde verantwoordelijkheid in de organisatie, en onze leidinggevenden nemen hierin een voorbeeldrol op.

8. Proactief handelen

Om tijdig te reageren of – nog beter – te anticiperen op nieuwe maatschappelijke uitdagingen, luisteren we naar wat er leeft in ons netwerk.

9. Impact meten

We meten resultaten en impact en we rapporteren erover in een jaarlijks impactverslag.

10. Duurzaamheid

Onze strategie ligt in lijn met de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen kwaliteitsonderwijs, waardig werk en economische groei en ongelijkheid verminderen.

Onze vijf kernwaarden

Cevora ondersteunt de duurzame inzetbaarheid van bedienden en de beschikbaarheid van competenties om de wendbaarheid en performantie van bedrijven binnen het paritair comité 200 te bevorderen.

We zetten daarvoor de beschikbare financiële middelen maximaal in en hanteren vijf kernwaarden:

  • Relevantie
  • Efficiëntie
  • Inclusie
  • Solidariteit
  • Duurzaamheid

Met ons kwalitatieve dienstenaanbod creëren we duurzame impact, in de vorm van competentieontwikkeling en begeleiding bij professionele oriëntatie.

Zo implementeren we de wens van de sociale partners om de uitdaging rond competenties in het hart van de sociale dialoog te plaatsen.

Dit is kwaliteit voor Cevora

  • Ons aanbod en alles wat we doen kritisch in vraag blijven stellen. 
  • Aan onze stakeholders vertellen wat we doen en onze beloftes nakomen
  • Continu bijsturen op basis van evaluatie van onze resultaten. 
  • Verder gaan dan normen of labels door in te zetten op voortdurende verbetering
  • Onze kwaliteitsvisie en -strategie uitdragen naar structuur, processen, leiderschap én cultuur. 
  • Ten dienste staan van al onze stakeholders: gebruikers, partners, medewerkers en leveranciers.

Cevora draagt de Qfor-kwaliteitscertificering voor haar diensten en is lid van Xelyo, het netwerk voor kwaliteit.