Verhoog je impact door een klantgerichte attitude
Organisaties zetten alles op alles om goed te doen voor hun klanten en tevredenheid bij klanten na te streven. Ook jij, als individuele medewerker, kan een verschil maken door een klantgerichte attitude en aanpak. Elk contact met de klant levert een klantenervaring op en is dus een moment dat ertoe doet. In deze opleiding leer je de verwachtingen van klanten juister inschatten. Je leert klantgerichte gesprekken voeren, ook in moeilijke situaties als je niet kan voldoen aan de vraag van de klant.
- 12/09/2024 +17 dates disponibles
-
1
jour
- Nederlands
- CL2170NCL € 0,00
Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent
Description
Résultats à l’issue de cette formation
- Je verwerft inzicht in het begrip klantgerichtheid en het belang ervan.
- Je identificeert de essentiële elementen die bijdragen aan een klantgerichte houding/mindset.
- Je verkent de obstakels en valkuilen voor klantgerichte communicatie.
- Je oefent de sleutels tot (effectieve en positieve) communicatie en actief luisteren.
- Je kan op een klantgerichte manier reageren ook als de klant lastig doet of als je minder prettig nieuws moet overbrengen.
- Je kan het klantenprofiel van de klant identificeren en je daaraan aanpassen
Public cible
Méthode d'apprentissage
Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.
Étape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, votre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.
Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.
Étape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.
Étape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.
Aperçu du programme
Stap 1 (30 min)
- Algemene introductie klantgerichte attitude
- Uitwisseling van concrete cases
- Zelfevaluatie
- Videofragment: klantenrelatie en skills van de toekomst
Stap 2: klassikaal (8u)
- We onderzoeken op een interactieve manier de begrippen klantgerichtheid en klantgerichte attitude.
- Wat betekent klantgerichtheid?
- Hoe kan jij als medewerker mee het verschil maken voor klanten?
- Hoe bewaak je de balans tussen goed doen voor de klant, het bedrijf en jezelf?
- De elementen van een klantgerichte houding.
- Hoe ga je om met verschillende klanten?
- Oefening van deelvaardigheden die belangrijk zijn bij klantgerichtheid.
- We gaan aan de slag met jullie casussen, voorbeelden, vragen. Op die manier koppelen we theoretische inzichten onmiddellijk aan jouw praktijk.
- We oefenen deelvaardigheden die kunnen helpen om klantgericht te communiceren: luisteren, verwachtingen bevragen en managen, empathie, grenzen stellen, oplossingen voorstellen, ...
Stap 3 (30min)
- Samenvatting en de belangrijkste tips en extra info
- De leerstof verankeren aan de hand van enkele opdrachten
- Ervaringen delen
Sessions et planning
-
12/09/2024 3:0 - Durée : 8H - Elewijt Center (ELEWIJT CENTER) Tervuursesteenweg Elewijt 1982 Belgique - Classical Learning
-
19/09/2024 3:0 - Durée : 8H - Holiday Inn Express Hasselt (HOLIDAY INN EXPRESS HASSELT) Thonissenlaan Hasselt 3500 Belgique - Classical Learning
-
3/10/2024 3:0 - Durée : 8H - RodeBol Events (CLAERHOUT NV (RODEBOL EVENTS)) Sint-Denijslaan Gent 9000 Belgique - Classical Learning
-
22/10/2024 3:0 - Durée : 8H - Mojuice (The Interactive Hub) (MOJUICE (The Interactive Hub)) Ambachtenlaan Heverlee 3001 Belgique - Classical Learning
-
6/11/2024 6:0 - Durée : 8H - @ THE PARK (CENTER COURT 2000 @ THE PARK) Boekenbergpark - Unitaslaan Deurne 2100 Belgique - Classical Learning
-
21/11/2024 3:0 - Durée : 8H - Collazzone bvba (COLLAZZONE Bvba) Roosbeekstraat Zepperen 3800 Belgique - Classical Learning
-
28/11/2024 3:0 - Durée : 8H - ADEQUAT nv (ADEQUAT NV) Brusselsesteenweg Melle 9090 Belgique - Classical Learning
-
12/12/2024 3:0 - Durée : 8H - NH Hotel Brugge (NH HOTELS) Boeveriestraat Brugge 8000 Belgique - Classical Learning
-
19/12/2024 3:0 - Durée : 8H - HET LAVERSHUIS (BOUZIE - HET LAVERSHUIS) Zavelberg Wemmel 1780 Belgique - Classical Learning
-
28/01/2025 3:0 - Durée : 8H - BluePoint Antwerpen (BLUEPOINT ANTWERPEN) Filip Williotstraat Berchem 2600 Belgique - Classical Learning
-
7/02/2025 3:0 - Durée : 8H - RodeBol Events (CLAERHOUT NV (RODEBOL EVENTS)) Sint-Denijslaan Gent 9000 Belgique - Classical Learning
-
10/02/2025 3:0 - Durée : 8H - Elewijt Center (ELEWIJT CENTER) Tervuursesteenweg Elewijt 1982 Belgique - Classical Learning
-
28/03/2025 4:0 - Durée : 8H - NH Hotel Brugge (NH HOTELS) Boeveriestraat Brugge 8000 Belgique - Classical Learning
-
1/04/2025 3:0 - Durée : 8H - BluePoint Antwerpen (BLUEPOINT ANTWERPEN) Filip Williotstraat Berchem 2600 Belgique - Classical Learning
-
4/04/2025 3:0 - Durée : 8H - Holiday Inn Express Hasselt (HOLIDAY INN EXPRESS HASSELT) Thonissenlaan Hasselt 3500 Belgique - Classical Learning
-
23/04/2025 3:0 - Durée : 8H - Brightspace (DEPARCO GROUP NV - Brightspace) Interleuvenlaan Heverlee 3001 Belgique - Classical Learning
-
25/04/2025 3:0 - Durée : 8H - ADEQUAT nv (ADEQUAT NV) Brusselsesteenweg Melle 9090 Belgique - Classical Learning
-
19/06/2025 3:0 - Durée : 8H - Elewijt Center (ELEWIJT CENTER) Tervuursesteenweg Elewijt 1982 Belgique - Classical Learning
Incompany