Sales starter 2: bereid je voor op elke fase van het verkoopproces

Welkom bij de volgende stap in jouw reis naar sales excellence. Na het succesvol afronden van onze eerste basisopleiding, "Sales Starter 1: Ontwikkel je mindset als hybride sales expert," ben je nu klaar om je salesvaardigheden naar een hoger niveau te tillen.

In deel 2 van de basisopleiding Sales starter gaan we het belang van elke fase beter leren begrijpen in functie van ons uiteindelijke doel: het afsluiten van de verkoop en de start van een goede relatie met de klant.

Aan het eind van de dag zal je inzien dat je pas succes kan boeken in de verkoop als je je goed voorbereidt op elke fase.

Ontdek onze sales programma van de toekomst

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Description

Wat leer je in deze opleiding?

Het beroep van verkoper is in volle transformatie. Voor de klassieke verkoper is er geen toekomst meer. Ons nieuwe sales training programma staat dan ook helemaal in het teken van ‘De hybride sales expert’.

De doelstellingen van deze opleiding:

  • Je kent de 6 verschillende fasen van het verkoopproces.
  • Je kent de redenen waarom een goede voorbereiding op elke fase belangrijk is.
  • Je (h)erkent de meeste valkuilen waar verkopers vaak tegenaan lopen en kan ze ontwijken.
  • Je kan je klant centraal zetten tijdens het verkoopproces.
  • Je kan zowel on-als off-line een langetermijn relatie opbouwen met je klant.
  • Je kan de exacte klantenbehoefte in kaart brengen door krachtige vragen te stellen.

Public cible

Je bent nieuw in de verkoop. Of je hebt maximum twee jaar ervaring. Of je bent een carrière switch aan het maken, bijvoorbeeld van een technische functie naar een commerciële functie. Dan is deze opleiding iets voor jou!

Vereiste voorkennis

Geen voorkennis vereist.

Dit is het tweede deel van het basistraject Sales starter.

In deel 1 - ‘Sales starter 1: ontwikkel je mindset als hybride sales expert’ - duiken we diep in de vier pijlers van een krachtige commerciële attitude. Idealiter volg je eerst deel 1 en daarna deel 2 maar het is perfect mogelijk om ze in omgekeerde volgorde te volgen.

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1: online (30 min)

  • Introductie door de docent: Wat kan je verwachten van deze opleiding?
  • Waarom is het belangrijk om een methode te hebben?
  • De fases in het verkoopproces.
  • Korte video van een klassieke verkoop. Hoe kunnen we het beter doen?
  • Gooi je beperkende overtuigingen over boord.

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • Wat is de juiste klantgerichte houding/attitude? Hoe kijk jij naar verkoop?
  • Wat zijn de pijlers van doelgericht verkopen? Discussie en brainstorm.
  • Wat is het doel in elke verkoopfase? 
  • Hoe heb je impact in elke verkoopfase? Rollenspellen en uitwisseling van goede praktijken. 
  • Hoe richt je je maximaal op je klant? On-en off-line 
  • Hoe maak je een echte connectie/’rapport’ met je gesprekspartner tijdens het verkoopgesprek?

 

Stap 3: online (30 min)

  • Samenvatting van de belangrijkste tips
  • Je ontvangt de presentatie en geoefende best practices.
  • Je start met je eigen praktische actieplan.
  • Welke opleidingen kunnen me na deze basiscursus verder helpen als verkoper?

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut

Incompany

Une formation exclusive pour vos employés ? C'est possible !

Demandes de formation Incompany

Comment ça marche ? Il faut combien de participants ?