Overtuigend communiceren: Overtuigen met sterke argumenten

Of je nu een presentatie geeft voor een klant, een discussie hebt met je manager of vergadert met je collega’s, het presenteren van jouw standpunt met duidelijke argumenten is de basis van een overtuigende communicatie. Deze opleiding zal je waardevolle middelen aanreiken hoe je argumenten te kiezen, op te bouwen en over te brengen.

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Description

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je begrijpt hoe een argument logisch op te bouwen via Toulmin’s argumentatiemodel.
  • Je kan een sterk betoog opbouwen met behulp van een 5 stappenplan.
  • Je presenteert je argumenten op een overtuigende manier aan de hand van 8 stijlfiguren.

Doelgroep

Iedereen die zijn argumentatievaardigheden wil ontwikkelen.

Vereiste voorkennis

Er is geen vereiste voorkennis. Wel is deze opleiding is gelinkt aan drie complementaire opleidingen rond overtuigend spreken:

  • Overtuigend communiceren: Overtuigen met sterke argumenten (Logica)
  • Overtuigend communiceren: de psychologie van het overtuigen (Emotie)
  • Ontdek de kracht van non-verbale communicatie (Gedrag)

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1: online voorbereiding (ongeveer 30 min)

  • Reflectie over leerdoelstellingen
  • Introductie tot de theorie
  • Voorbereiding van de case

 Stap 2: klassikaal (8u)

Deze klassikale dag staat vooral in het teken om je theoretische handvaten te geven waarmee je kan oefenen gedurende de hele dag.

  • Inleiding tot modellen van overtuigende communicatie
  • Analyse van jouw case
  • Hoe bouw je een goede argumentatie op?

 Stap 3: online reflectie (ongeveer 20 min)

  • Samenvatting
  • Toepassingsoefening
  • Reflectie

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut

Incompany

Une formation exclusive pour vos employés ? C'est possible !

Demandes de formation Incompany

Comment ça marche ? Il faut combien de participants ?