Overtuigend communiceren: De psychologie van het overtuigen

Zoek je een manier om je manager te overtuigen, een product of idee geaccepteerd te krijgen of een klant voor je te winnen? Gebaseerd op 70 jaar wetenschappelijk onderzoek rond invloed en beïnvloeding stelt deze opleiding technieken voor om je overtuigingskracht te versterken.

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Description

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je begrijpt de psychologische mechanismen van het overtuigen aan de hand van de 7 overtuigingsprincipes van Cialdini.
  • Je kan je producten en ideeën overtuigender overbrengen door de overtuigingsprincipes toe te passen in praktijksituaties.

Doelgroep

Iedereen die overtuigender wilt communiceren.

Vereiste voorkennis

Er is geen vereiste voorkennis. Wel is deze opleiding een van de drie complementaire opleidingen rond overtuigend spreken:

  • Overtuigend communiceren: Overtuigen met sterke argumenten (Logica)
  • Overtuigend communiceren: de psychologie van het overtuigen (Emotie)
  • Ontdek de kracht van non-verbale communicatie (Gedrag)

Leermethode

Deze klassikale opleiding volg je samen met medecursisten op locatie. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1: online
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit eerste leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: klassikaal
Tijdens deze stap ben je een hele dag ‘live’ aanwezig op de opleidingslocatie, samen met je medecursisten. Je leert van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1. Gewoonlijk is de groep samengesteld uit zes tot twaalf cursisten.

Stap 3: online
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1: online voorbereiding (ongeveer 30 min)

  • Reflectie over leerdoelstellingen
  • Introductie tot de theorie
  • Voorbereiding van de case

 

Stap 2: klassikaal (8u)

Deze klassikale dag staat vooral in het teken om je theoretische handvaten te geven waarmee je kan oefenen gedurende de hele dag.

  • Hoe maken wij beslissingen?
  • Hoe gebruik je de 6 principes van Cialdini om anderen te overtuigen?
  • Jouw eigen case

 

Stap 3: online reflectie (ongeveer 20 min)

  • Quiz en consolidatie
  • Reflectieoefening

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut

Incompany

Une formation exclusive pour vos employés ? C'est possible !

Demandes de formation Incompany

Comment ça marche ? Il faut combien de participants ?