Ontdek de kracht van de verschillende generaties op de werkvloer

Babyboomers werken traag, de generatie Z is heel verwend of millenials hebben moeite met autoriteit … Het zijn enkele veelgehoorde stereotypen, maar kloppen ze wel? Wat is de échte achterliggende behoefte van elke generatie op de werkvloer? En hoe evolueerde onze visie over werk, work-life balans of persoonlijke loopbaanontwikkeling in de tijd?

Zet eens een andere bril op en ervaar hoe je vanuit een generatiebenadering je organisatie en je HR-beleid kan versterken door generatiediversiteit te verweven in de verschillende loopbaanfasen van medewerkers.

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Description

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je bent in staat om de oorsprong van de verschillen en gelijkenissen tussen generaties te duiden.
  • Je kan per generatie aangeven wat de opvallendste kenmerken en behoeften zijn waar je in een HR-beleid rekening dient mee te houden.
  • Via een kort vooronderzoek inventariseer je sterktes en uitdagingen van jouw organisatie op het vlak van generatiemanagement.
  • Je verkent hoe je organisatie (meer) werk kan maken van generatiediversiteit met het oog op betere resultaten bij instroom, doorstroom en uitstroom.
  • Je stelt een actieplan op dat je helpt om de eerste stappen te zetten in generatiemanagement gelinkt aan de eigen organisatie.

Public cible

  • Je bent HR medewerker, HR verantwoordelijke of HR Business Partner.
  • Je bent leidinggevende en stuurt een team aan.
  • Je werkt als recruiter of consulent.

Connaissances préalables requises

Er is geen voorkennis vereist.

De opleidingen Managers: boost je leiderschap dankzij emotionele intelligentie en Verbeter je professionele interacties door je emotionele intelligentie te ontwikkelen zijn een mooie aanvulling op deze opleiding.

Méthode d'apprentissage

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, votre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

Étape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1: online (ongeveer 45 min)

  • Wanneer spreek je van een generatie? Welke kenmerken, behoeften, gedragingen zijn eigen aan de verschillende generaties?
  • Inventariseer sterktes en uitdagingen van jouw organisatie op het vlak van generatiemanagement. Doe de generatiescan en haal er de belangrijkste focusgebieden voor jouw organisatie uit.

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • Inzichten in het generatieconcept
  • Vertaling van de inzichten op de werkvloer (instroom, doorstroom, uitstroom)
  • Verbindende communicatie in generatiemanagement
  • Motiverend leiderschap aan alle generaties
  • Koffiebuddy

 

Stap 3: online (ongeveer 45 min)

  • Actieplan
  • Doe de Generatiescan voor jouw organisatie (opnieuw)
  • Samenvattende inzichten en kernboodschappen

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut

Incompany

Cette formation en exclusivité pour vos employés ? C'est possible !

Demander cette formation en incompany

Comment ça marche ? Il faut combien de participants ?