Marketing en artificiële intelligentie: een introductie
Artificiële Intelligentie bestaat al een tijd maar lijkt nu aan een definitieve doorbraak bezig dankzij het enorme succes van ChatGPT. Inderdaad, robots zijn all over the place en ze kunnen jou als marketeer een hoop werk besparen.
In deze opleiding gaan we na hoe je Artificiële Intelligentie (AI) kan inzetten in je digitale marketing activiteiten. Slimme computers bepalen vandaag niet alleen het surfgedrag en aankoopgedrag van de consument, ze zijn ook een onmisbare hulp bij tekstproductie en visuele creatie.
Ontdek de voordelen van artificiële intelligentie voor jou en je klant in deze online klas.
- 26/11/2024 +5 dates disponibles
-
0.5
jour
- Nederlands
- DL2301NOC € 0,00
Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent
Description
Wat leer je in deze opleiding?
- Je kent de definitie van Artificiële Intelligentie.
- Je kent de verschillende functionaliteiten van AI en hun toepassingsgebieden in marketing.
- Je bent op de hoogte van de bestaande technologieën en waarvoor ze gebruikt worden:
- Creatie van geschreven en visuele content : ChatGPT; GTP4; Bard; Sparrow…
- Het maken van analyses
- Het voorspellen van trends
- Natural Language Processing (NLP)
- Je test enkele bestaande tools; denk maar aan INK; Grammarly; ChatGPT for docs & sheets; Dall-E,…
Doelgroep
Digitale marketeers, marketing, communicatie en customer service verantwoordelijken.
Leermethode
Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.
Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.
Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk.
Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.
Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Programma
Stap 1 (ongeveer 90 min)
- Introductie: Wat is AI?
- In welke domeinen wordt AI toegepast?
- Voordelen en beperkingen van AI
- Hyper-personalisatie en data marketing
- Wat is hyperpersonalisatie?
- Definitie van datamarketing
- Data verzamelen en beheren
- Gegevens analyseren om fouten te vermijden en trends te voorspellen
- AI ten dienste van de klantervaring
- Chatbot en klantenrelatie
- Voice assistentie en voice search, een sales booster?
- Nieuwe klantervaringen
- Automatiseren en optimaliseren
- Creatie (copywriting, illustraties, foto’s...)
- Conversies
- Publiciteitscampagnes
Stap 2: online-klas (3u)
- De toepassingen van AI in marketing : ChatGPT, ….
- AI-marketing toepassen in je customer journey
- AI-marketing tools ontdekken en gebruiken.
- Cases ter inspiratie
- Demo van enkele tools: ChatGPT for docs & sheets, INK, Social Studio, Dall-E, Midjourney, Pattern89,…
Stap 3 (ongeveer 1uur)
- Aanvullende leerstof, tips en nuttige links.
Sessions et planning
-
26/11/2024 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
-
3/12/2024 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
-
10/12/2024 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
-
14/01/2025 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
-
13/02/2025 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
-
11/03/2025 04:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
Incompany
Une formation exclusive pour vos employés ? C'est possible !
- 26/11/2024 +5 dates disponibles
- 0.5 jour
- Nederlands
- DL2301NOC € 0,00