Hoe haal ik meer conversie uit mijn website?

Wist je dat gemiddeld gezien 98% van alle bezoekers je website verlaat zonder iets te doen? Iedereen met een budget kan bezoekers via advertenties inkopen, maar hoe optimaliseer je je website voor conversie? In deze opleiding leer je hoe je van een bezoeker van je site een echte of potentiële klant/prospect maakt.

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Description

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je weet wat conversieratio-optimalisatie is en waarom het een absolute noodzaak is.
  • Je kan de psychologische principes toepassen die de conversie van je eigen website verhogen.
  • Je kan enkele belangrijke conversiepunten scannen.
  • Je kan zelf een A/B test opzetten op basis van een goed gevormde hypothese.
  • Je kent de tools die je conversie helpen verhogen.

Doelgroep

Je bent verantwoordelijk voor de website van je bedrijf.

Vereiste voorkennis

Geen voorkennis vereist, een basiskennis van Google Analytics is wel mooi meegenomen. Dit is een basiscursus en dus minder geschikt voor ervaren gebruikers van CRO.

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (1 à 2h)

  • Wat is CRO?
  • Introductie tot de 6 conversiefactoren van het LIFT-model
  • Welke kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden kan jij makkelijk gebruiken om je website te testen op conversie?
  • Welke tools kan je gebruiken om je conversie te verbeteren en tests mee op te zetten

 

Stap 2: online-klas (3h)

  • Wat is CRO?
    • Hoe en waar richten we als mensen onze aandacht op een pagina?

  • Het samenspel van copy & tekst
    • Niet afbeeldingen maar teksten verkopen. Het belang van Call-to-actions en micro-copy.
    • Scan- en leesbaarheid
    • Oefening rond headlines met de headline shaker maker.

  • Voldoet jouw website aan de 6 conversiefactoren?

  • Conversietesten opzetten
    • Leren uit kwalitatieve en kwantitatieve methodes om inzichten over je site te verwerken.
    • Hypotheses leren formuleren.
    • Aan de slag met Visual Website Optimizer om een A/B test op te zetten.

 

Stap 3 (ongeveer 30min)

  • Verankering van de leerstof + verdere resources zoals CXL

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut

Incompany

Une formation exclusive pour vos employés ? C'est possible !

Demandez cette formation en incompany

Comment ça marche ? Il faut combien de participants ?