Google Ads basis: hoe succesvol adverteren via Google?

Ontdek hoe je dankzij Google-advertenties jouw bedrijf onder de aandacht brengt bij jouw potentiële klanten. Krijg antwoorden op de volgende vragen: Op welke zoekwoorden adverteer ik het best? Welk soort advertenties kan ik opzetten? Voor welk budget zet ik mijn advertentie online?

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Description

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kan een Google Ads account opzetten
  • Je kent de basisprincipes van adverteren via Google
  • Je kan de juiste media inzetten voor jouw doelpubliek en content.
  • Je kent de campagnetypes binnen Google 
  • Je kan via keywords adverteren
  • Je kan de budgetten per advertentie bepalen
  • Je kan zelf Google Search campagnes opzetten en beheren
  • Je kan je resultaten duidelijk interpreteren

Doelgroep

Digitale marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, etc. Kortom, al wie verantwoordelijk is voor het opzetten van campagnes via Google.

Vereiste voorkennis

Toegang hebben tot een advertentieaccount in Google, of er een aanmaken via de walkthrough in de voorbereidingsmodule is een vereiste.

 

Cursisten Google ads schreven zich ook in voor volgende opleidingen:

  • SEO basis: hoe kan ik hoger scoren in Google?
  • Hoe haal ik meer conversie uit mijn website?
  • Google Analytics 4 basis: gegevens van je websitebezoekers analyseren
  • Google Analytics (gevorderd): meet je resultaten met Google Tag Manager et Looker Studio

Leermethode

Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.

Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.

Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk. Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.

Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.

Programma

Stap 1 (ongeveer 120 min)

  • Een gratis Google Ads account aanmaken 
  • Zoekcampagnes aanmaken in Google Ads 
  • Keywords vinden en toevoegen aan advertentiegroepen 
  • Advertenties maken 
  • Extensies aanmaken 
  • Voorbereidend huiswerk vóór je Google Ads-opleiding

 

Stap 2: online-klas (3 u)

  • Hoe werkt het Google Ads algoritme 
  • Een zoekcampagne opzetten 
  • Overlopen en instellen campagne-instellingen 
  • Verschillende soorten campagnetypes, wanneer wat opzetten 
  • Biedstrategieën: geef aan Google aan welk doel je wil bereiken 
  • Advertentiegroepen opzetten 
  • Zoekwoorden vinden met de zoekwoordplanner: via je eigen zoekwoorden of via de concurrentie 
  • Zoekwoord match types om je bereik te vergroten of te vernauwen 
  • Advertentie aanmaken geef 8 koppen en 4 beschrijvingsregels op en laat Google z’n werk doen 
  • Highlight-, sitelink- en websitesinformatie-extensies 
  • Evaluatie & bijsturen van resulaten met je Noordersterstatistiek en negatieve zoekwoorden

 

Stap 3 (ongeveer 60 min) 

  • Individuele coaching om uw specifieke vragen te beantwoorden
  • Link naar de verdiepingscursus van Google zelf

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut

Incompany

Une formation exclusive pour vos employés ? C'est possible !

Demandes de formation Incompany

Comment ça marche ? Il faut combien de participants ?