Contentmarketing: hoe maak ik relevante content?

Hoe kan je ervoor zorgen dat de consument makkelijker zijn weg vindt naar jouw product of diensten? Vandaag doe je dat door relevante content aan te bieden via het juiste kanaal. Kennis en expertise delen is de drijvende kracht van online marketing. Bovendien heeft de komst van chatGPT het genereren van content nog versneld.

In deze opleiding leer je hoe je je klant het best informeert tijdens alle etappes van zijn customer journey. Content is de sleutel voor de optimale digitale positionering van je merk of bedrijf.

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Description

Résultats à l’issue de cette formation

De klant beslist zelf waar hij zijn informatie vindt en hoe hij zijn beslissingen neemt. Hij raadpleegt het internet, vraagt na bij vrienden en op sociale media en analyseert wat andere gebruikers over jouw product/merk te vertellen hebben. Daarom is het belangrijk dat je je content zo doelmatig mogelijk inzet voor jouw doelgroep.

  • Je kan relevante content voor je doelpubliek definiëren en een contentstrategie uitbouwen.
  • Je kent de verschillende soorten content die relevant zijn voor jouw bedrijf.
  • Je kan content op de juiste manier inschakelen in de ‘customer journey’.
  • Je kan een professionele content calender opstellen.

Public cible

Je werkt in een marketing of communicatieafdeling, je helpt mee aan de uitbouw van de marketingstrategie van je bedrijf.

Connaissances préalables requises

Je hebt een basiskennis sociale media, communicatie en/of marketing.

Méthode d'apprentissage

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1
Votre formation commence sur Karibu, votre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 : classe en ligne
Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

Étape 3
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1 (ongeveer 60 min)

  • Je maakt kennis met de verschillende aspecten van contentmarketing. 
  • Je leert de verschillende soorten content kennen.
  • Hoe content integreren in de customer journey en een contentkalender opstellen.
  • Relevante content opmaken voor jouw doelgroep.

 

Stap 2: online-klas (3 uur)

  • Praktische voorbeelden van content op verschillende (online) platformen.
  • Hoe je content structureert, deelt en opvolgt.
  • Hoe je via authentieke content in interactie gaat met je doelgroep.
  • De meettools om je inspanningen te evalueren en bij te sturen.
  • Jouw persoonlijk actieplan concreet maken.
  • ChatGPT als ideeëngenerator: enkele tips voor het maken van goede prompts.

 

Stap 3: (ongeveer 30 min)

  • De slides van de online klas.
  • Je hebt de nodige tools (digitale contentkalender, lijst met content ‘formats’, en praktische inzichten) om jouw persoonlijk actieplan uit te werken.

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut

Incompany

Cette formation en exclusivité pour vos employés ? C'est possible !

Demander cette formation en incompany

Comment ça marche ? Il faut combien de participants ?