Contentmarketing: hoe maak ik relevante content?
Hoe kan je ervoor zorgen dat de consument makkelijker zijn weg vindt naar jouw product of diensten? Vandaag doe je dat door relevante content aan te bieden via het juiste kanaal. Kennis en expertise delen is de drijvende kracht van online marketing. Bovendien heeft de komst van chatGPT het genereren van content nog versneld.
In deze opleiding leer je hoe je je klant het best informeert tijdens alle etappes van zijn customer journey. Content is de sleutel voor de optimale digitale positionering van je merk of bedrijf.
- 04/02/2025 +4 dates disponibles
-
0.5
jour
- DL2099NOC € 0,00
Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent
Description
Wat leer je in deze opleiding?
De klant beslist zelf waar hij zijn informatie vindt en hoe hij zijn beslissingen neemt. Hij raadpleegt het internet, vraagt na bij vrienden en op sociale media en analyseert wat andere gebruikers over jouw product/merk te vertellen hebben. Daarom is het belangrijk dat je je content zo doelmatig mogelijk inzet voor jouw doelgroep.
- Je kan relevante content voor je doelpubliek definiëren en een contentstrategie uitbouwen.
- Je kent de verschillende soorten content die relevant zijn voor jouw bedrijf.
- Je kan content op de juiste manier inschakelen in de ‘customer journey’.
- Je kan een professionele content calender opstellen.
Doelgroep
Je werkt in een marketing of communicatieafdeling, je helpt mee aan de uitbouw van de marketingstrategie van je bedrijf.
Vereiste voorkennis
Je hebt een basiskennis sociale media, communicatie en/of marketing.
Leermethode
Deze online-opleiding volg je op je computer. Je traject bestaat uit drie stappen, die elkaar aanvullen.
Stap 1
Je opleiding start op Karibu, je online-leerplatform. Dit leermoment doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Let op: deze stap afwerken is een vereiste om verder te gaan.
Stap 2: online-klas
Tijdens deze stap ontmoet je je medecursisten – gewoonlijk zes tot twaalf personen – via Zoom. Iedereen kan elkaar zien en horen. Dat maakt gesprekken, interactie en samenwerking mogelijk.
Zo leer je van en met elkaar, op basis van de inzichten uit stap 1.
Stap 3
Dit leermoment vindt opnieuw plaats op Karibu. Ook deze stap doorloop je op je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Programma
Stap 1 (ongeveer 60 min)
- Je maakt kennis met de verschillende aspecten van contentmarketing.
- Je leert de verschillende soorten content kennen.
- Hoe content integreren in de customer journey en een contentkalender opstellen.
- Relevante content opmaken voor jouw doelgroep.
Stap 2: online-klas (3 uur)
- Praktische voorbeelden van content op verschillende (online) platformen.
- Hoe je content structureert, deelt en opvolgt.
- Hoe je via authentieke content in interactie gaat met je doelgroep.
- De meettools om je inspanningen te evalueren en bij te sturen.
- Jouw persoonlijk actieplan concreet maken.
- ChatGPT als ideeëngenerator: enkele tips voor het maken van goede prompts.
Stap 3: (ongeveer 30 min)
- De slides van de online klas.
- Je hebt de nodige tools (digitale contentkalender, lijst met content ‘formats’, en praktische inzichten) om jouw persoonlijk actieplan uit te werken.
Sessions et planning
-
4/02/2025 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
-
4/03/2025 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
-
1/04/2025 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
-
7/05/2025 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
-
11/06/2025 03:00 - Durée : 3H - Online-Klas (Cefora - Cevora) Online Belgique - Digital Learning
Incompany
Une formation exclusive pour vos employés ? C'est possible !
- 04/02/2025 +4 dates disponibles
-
0.5
jour
- DL2099NOC € 0,00