Google Analytics (gevorderd): meet je resultaten met Google Tag Manager en Looker Studio

Je hebt een Google Analytics account ingericht en je bent begonnen met het meten van je gegevens? Dan is het tijd voor de volgende stap. Leer hoe Google Tag Manager je kan helpen extra gegevens te verzamelen op je site en hoe Google Looker Studio (het vroegere Google Data Studio) je toelaat een meer geavanceerd dashboard te bouwen met al je belangrijkste cijfers op 1 visueel aantrekkelijk overzicht.

Nos formations ne vous coûteront rien. Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent


Description

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kan gebeurtenissen op je site meten (downloads; e-mail kliks; kliks op knoppen).
  • Je kan de Facebook (of Google Ads / LinkedIn) pixel op je site installeren.
  • Je kan data van diverse bronnen op 1 plaats samenbrengen.
  • Je kan een dashboard maken met met Google Looker Studio en delen met je medewerkers.
  • Je kent de functionaliteiten van Google Tag Manager en kan ze toepassen op je eigen gegevens.

Leermethode

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1
Votre formation commence sur Karibu, votre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 : classe en ligne
Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

Étape 3
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Programma

Stap 1 (2u)

  • Introductie tot Google Analytics gevorderd
  • Introductie Google Tag Manager: account aanmaken, installeren, koppelen aan Google Analytics
  • Introductie Goolge Looker Studio: gegevensbronnen, je eerste dashboard clip maken, bedieningselementen toevoegen

 

Stap 2: online-klas (3uur)

  • Even stilstaan je digitale marketing strategie
  • Extra gegevens meten met Google Tag Manager
  • Data visualiseren met Google Looker Studio

 

Stap 3 (1u)

  • 20’ persoonlijke coaching op aanvraag
  • Slides + verdere bronnen en verdiepend leermateriaal

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut

Incompany

Une formation exclusive pour vos employés ? C'est possible !

Demandes de formation Incompany

Comment ça marche ? Il faut combien de participants ?