SalesXplore: ontdek en ontwikkel je commerciële vaardigheden

Wist je dat commerciële vaardigheden veel gevraagd zijn en dit in zeer veel functies? Zie jij dat sales ook dienstverlening is, boeiend contact met klanten en leveranciers en dus veel meer dan (harde) verkoop? Proef tijdens deze opleiding van de waaier aan mogelijkheden terwijl je jouw kennis uitbreidt. Ondek al doende en al lerende waar jouw sterktes zitten, waar je nog kan groeien en ga voluit voor de versterking van je commerciële skills!


Description

Résultats à l’issue de cette formation

Je krijgt een programma op maat, gebaseerd op jouw ervaring/kennis én op jouw jobvisie. De modules die je volgt,stomen je klaar voor een job in de sales. Je kan uitstromen als contactcenter medewerker, (technisch-) commercieel medewerker of vertegenwoordiger. We bekijken samen met jou wat jouw sterktes zijn, welke jouw grootste affiniteiten zijn en welke specialisatie het beste bij jou past.

Public cible

Je kan deze opleiding volgen als je

  • geen werk hebt en ingeschreven bent als (deeltijds) werkzoekende,
  • ingeschreven bent als tijdelijk werkloze,
  • in je opzegperiode zit, of
  • in de sociale economie werkt.

Als je deze opleiding aanvraagt, nodigen we je uit voor een gesprek om na te gaan of de opleiding past in je zoektocht naar werk. We houden rekening met je motivatie, bekijken of de opleiding haalbaar voor je is en meten eventueel je competenties.

Conditions d'accès

Le nombre de places disponibles est limité. Pour pouvoir être admis·e, vous devez répondre aux critères suivantes :

  • Être inscrit·e comme chercheur ou chercheuse d’emploi.
  • Être disponible à temps plein (5 jours/semaine) pour suivre la formation dans son intégralité.
  • Disposer d’un projet professionnel en lien avec la formation.
  • Répondre favorablement aux tests de sélection et à l'entretien individuel.
  • Avoir une bonne compréhension de la langue française.
  • Accepter les règles de sécurité et le règlement d’ordre intérieur (qui vous seront communiqués plus tard)

Aperçu du programme

Deze opleiding wordt modulair aangeboden. Dit betekent dat je een individueel opleidingsprogramma krijgt en dat de opleidingsduur afhangt van de hoeveelheid modules die je zult volgen. Welke modules je zult volgen, wordt bepaald aan de hand van je voorkennis en je ervaring.


Een overzicht van de algemene modules die je kan volgen :


  • Inzicht in de commerciële en commercieel getinte beroepen
  • commercieel inzicht
  • Klantvriendelijke mondelinge communicatie
  • Klantvriendelijke schriftelijke communicatie
  • Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
  • Frans en/of Engels
  • Office 365 (Word, Excel, Powerpoint, Teams, OneNote, Planner, Sharepoint, ...)
  • Kennismaking met bedrijfssoftware (Enterprise Resource Planning en Customer Relationship management)
  • Digitale transformaties en digitaal netwerken
  • Customer journey en experience
  • Datageletterdheid in een salescontext
  • Verkooptechnieken
  • Vergadertechnieken
  • Timemanagement
  • Professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • Sollicitatietraining


Een opleiding duurt gemidddeld tussen 10 à 15 weken, afhankelijk van jouw beginniveau en je tempo.

Sessions et planning

Date
Lieu
Statut